„Nem fogadnám el a táska pénzt a kínaiaktól” – a ZöldVálasz akkusorozatának első része
Háromrészes sorozat indul a ZöldVálaszban az akkugyárakról. A most meghallgatható első részben Litkai Gergely Várkonyi Gábor autóipari szakértővel beszéli át a trendeket, az elektromobilitás problémáit, valamint azt, hogy mi a baj a jelenlegi EU-s szabályozással.
A ZöldVálasz Litkai Gergely és a Válasz Online együttműködésében valósul meg. Részletek itt. Az adás meghallgatható a fenti lejátszóra kattintva. Ha az nem jelenne meg, közvetlen link itt. Ha asztali számítógépen, laptopon hallgatnának minket, vagy egyszerűen letöltenék az adásokat mp3-formátumban, ide kattintsanak. Ha telefonon keresztül csatlakoznának műsorunkra, a Spotify mellett iTunes-on, TuneIn Radio-n és Pocket Casts-on is megtehetik. Podcastunk RSS-csatornája ezen a hivatkozáson található.
A célok Európában nagyon szépek: 2050-re legyen zéró az autók kibocsátása. A megvalósítás viszont ködös és több a kérdés, mint a válasz. A ZöldVálasz akkumulátorügyi sorozatának első részében Litkai Gergely ezeket beszéli át először Várkonyi Gábor autóipari szakértővel. A vidéki mobilitás fenntartásának kérdésére például egyelőre nincs semmilyen válasz: tömegeknek márpedig nem lesz pénze pótolni az autóját, hiszen az elektromos egyelőre jóval drágább. A benzines kisautó „kihalása” viszont éppen az európai jogszabályok hatása: nem éri meg gyártani őket, hiszen a gyár szén-dioxid átlagát felviszik és kicsi rajtuk a haszon. Pedig ha a 15-20 éves autókat lecserélhetnék Euro6-osokra, sokkal jobban járna a környezet mint az erőltetett elektromosítással. Ám míg 3 éve 4,5 millió forintért elérhetők voltak ezek a kocsik, ma már 8 millióba kerülnek. 10 éves kor fölött márpedig lehetetlen környezetkímélőként fenntartani a 2000-res évek közepe óta megjelent modelleket – a részecskeszűrők kibuherálása például aligha kedvez a környezetnek.
Íme néhány hasznos link:
- A technológiasemlegesség kérdéséhez egy blogposzt
- A gépjárművek tartósságához
- Merre haladjon a szabályozás az EU-ban?
- Milyen hazai javaslatokkal lenne érdeme csökkenteni a közlekedési szektor kibocsátásait?
- Milyen új technológiák várhatók az akkumulátorgyártásban?
- Az eredetinél némileg rövidebb interjú az akkumulátorszövetség elnökével
- A harmadik részben még előkerülő Győrffy Dóra-cikk összefoglalója
- Vagy aki nem szeret olvasni, neki egy podcast a szerzővel
- A Telex alapos cikksorozata
Ez az adás nem készülhetett volna el olvasóink nélkül. Legyen támogatónk a Donably-n, a magyar fejlesztésű előfizetési platformon! Paypal, utalás és más lehetőségek itt >>>