L. Simont kirúgták, de a NER-média szerverei rogyásig vannak (meleg)pornóval – Válasz Online
 

L. Simont kirúgták, de a NER-média szerverei rogyásig vannak (meleg)pornóval

Borbás Barna
Borbás Barna
| 2023.11.07. | Nagytotál

Pohárba pisilő pornósztár, kisdiáknak öltöző kebelcsodák, latexben csókolózó leszbikusok és mintegy 100 ezer explicit pornóvideó – ilyesmi tartalmakkal gyűjt kattintást nap mint nap a kormányközeli médiaholding bulvárgépezete és videószolgáltatója. Miközben magyar könyvesboltok pánikszerűen fóliáznak, a Nemzeti Múzeum főigazgatóját pedig meg lehetett buktatni egy szociofotó-sorozattal, az öncélú szexualitás háborítatlanul lehet a kormányzati üzenetek egyik legfőbb vivőanyaga.

hirdetes

A 2021. évi LXXIX. törvény – kormányzati nevén gyermekvédelmi törvény – alapján „tilos tizennyolc éven aluliak számára pornográf, valamint olyan tartalmat elérhetővé tenni, amely a szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg”.

E jogszabályon hasalt el L. Simon László főigazgatósága, miután közölte, hogy a Magyar Nemzeti Múzeum „nem tudja jogszerűen végrehajtani a kulturális és innovációs miniszter felszólítását, miszerint 18 évesnél fiatalabbak ne látogathassák a 2023-as World Press Photo kiállítást”. Lapunk tanúja volt, amint Csák János tárcavezető már-már statáriális módon, egy konferenciáról felállítva rúgta ki L. Simont. A miniszter később azzal indokolt, hogy az igazgató „alkalmatlan vezető” volt, mert „nem tudta betartatni a törvényt”. Vagyis nem íratta át a belső szabályzatokat úgy, hogy a múzeum alkalmas legyen a látogatók személyi igazolványának elkérésére.

Más kérdés, hogy ez a Mi Hazánk feljelentésééig senkinek, még a World Press Photo-tárlatot megnyitó Orbán Balázsnak sem jutott eszébe, aki beszédében köszönetet mondott kivétel nélkül „minden kiállított fotó alkotójának”. L. Simon László végső soron ebbe a három darab fényképbe bukott bele; Hannah Reyes Morales 33 éves Fülöp-szigeteki fotós Home for the Golden Gays című szociosorozatán egy kifejezetten leszbikusoknak és melegeknek fenntartott Fülöp-szigeteki idősotthont dokumentált, explicit vagy megbotránkoztató részletek nélkül. Morales egyébként nem utazik a szivárványos témákra, korábbi sorozataiban többek között az anya-gyermek kapcsolatot, a nőjogokat és a dél-szudáni konfliktus áldozatait örökítette meg. Leghíresebb, a National Geographic-ban közölt fotóján egy filippínó nagymama látható, aki a II. világháború alatt túlélte a japán katonák szexuális erőszakoskodását.

hirdetés

Hannah Reyes Morales munkája kétségtelenül riporteri, fotóművészeti követelmények alapján készült, és nem propagandisztikus rendezvényen, hanem a világ mindenféle sajtófotóját szemléző World Press Photo mezőnyében szerepel. Vagyis a 2021. évi LXXIX. törvényt a könyvesboltok után ezúttal is olyasvalami ellen vetették be, ami „gyermek- és ifjúságvédelmi” vagy „szexuális nevelési” szempontból értelmezhetetlen.

Annál bizarrabb, hogy miközben a közbeszédet művészeti termékek korlátozásáról szóló viták uralják,

a teljesen öncélú szexualitás szép csendben a kormányzati üzenetek egyik legfőbb vivőanyaga lett.

Korábban több cikkben dokumentáltuk, hogy a hatalom körül felépült médiagépezet világszinten is új minőséget hozott létre: az alpáribbnál alpáribb cikkeket nem kis részben állami pénzből gyártó bulvársajtót. A 2018 novembere óta működő, közvetve nagyjából száz médiaterméket és szolgáltatást tulajdonló Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) portfóliójában olyan bulvárlapok szerepelnek, mint a Ripost és a Ripost.hu, Bors és a BorsOnline és az Origo.

A kormányközeli bulvár termékei (forrás: korábbi cikkünk)

A stratégia mindegyiknél ugyanaz: a kormányzati üzeneteket egy-két gördítés választja el a „könnyed” és hardcore tartalmaktól. „Donald Trump megint Orbán Viktort dicsérte”; „Trágárkodva tombol, borzalmas idegállapotban Zelenszkij”; „Falatnyi bugyiban és melltartóban fotózta formás testét Bódi Sylvi (kép)”; „Már a pornózás sem jött be a magyar sztárnak” – címek hétfő este az Origo címlapjáról. „Orbán Viktor: Magyarországon annyi ember dolgozik, mint korábban még sosem”; „Hívogatóan teszi szét lábait a nedves testű Bódi Sylvi” – ugyanez a Borsról.

Kormányzati emberek háttérbeszélgetéseken azzal védik a médiájukat, hogy a „csöcskontent” ártalmatlan, illetve hogy „ilyen mindenhol van”. Az Origo, a Bors és vidéke viszont a „kötelező” női melleken túl módszeresen, nagykanállal adagolja a pornót, a leszbikus jeleneteket és az extrémebb szexuális jelenségeket is az olvasóinak:

Címek az Origo címlapjáról

Az idézett példák az elmúlt egy-két hét termékei, a sort vég nélkül lehetne folytatni. A hatalomközeli bulvármédia egyik kedvece a fideszességét nemrég megvalló expornós celeb, Kelemen Anna, akinek szinte minden Instagram-fotóját újraközlik valamilyen formában. A házi alpáriságmeccsen körmérkőzést játszó „cikkek” szinte kivétel nélkül előfordulnak a címlapokon is, nem 200 méterre, hanem egy-két centiméterre az Orbán Viktor-üzenetektől. Az Origo még az olyan klasszikusabb rovatait is szexualitással tölti fel, mint a Sport vagy Filmklub. Képekkel bőven tálalva tárgyalták, melyik film szolgáltatta „a fősodorbeli filmek történetének eddigi legnyíltabb és leghosszabb leszbikus szexjeleneteit”, illetve (szintén a Filmklub rovatban) hogy pontosan hogyan ünnepelte 26. születésnapját a leszbikus pornómodellel csókolózó Bella Thorne.

Adattömegben ezeknél is nagyobb tétel a Mediaworks saját videóplatformja, a Videa. A magyar fejlesztésű szolgáltató hasonlóan működik, mint a Youtube: a felhasználók saját maguk tölthetnek fel mindenféle videókat. A Youtube-hoz képest viszont nagy különbség, hogy ott szigorú szerzői jogi és tartalmi követelményeknek kell megfelelni, a Videára viszont szinte minden mehet. Így lett ez a platform mára a legnagyobb magyar tulajdonú mainstream pornómegosztó, mely nagyjából 100 ezer ingyenesen elérhető „felnőtt” videót tárol. Köztük több ezer meleg- és transzszexuális pornográf tartalmat is. A Videa kiadója a KESMA-ernyő alá tartozó Mediaworks Hungary Zrt., és a KESMA kuratóriumának tagja a meleglobbi ellen permanens keresztes hadjáratot viselő Szánthó Miklós.

A „felnőtt” Videa kezdőlapja (képernyőkép korábbi cikkünkből)

Igaz, hogy a Videa a NER-benyomulás előtt, 2006-os alapítása óta így működik, de az új tulajdonosoknak csak arra volt gondja, hogy a kormányzatnak politikailag kellemetlen tartalmakat letakarítsák az Origóról. A pornó, a szenny viszont maradhatott. Így fordulhat elő, hogy

a Magyar Nemzetet és a Mandinert is kiadó Mediaworks alatt gond nélkül pörög a legnagyobb magyar pornómegosztó.

Már vagy féltucatszor rögzítettük, de most is leírjuk: az egész kormányzati médiaholdingot összefogó KESMA preambulumában szó szerint szerepel, hogy az oda tartozó lapok és szolgáltatók „nemzeti, keresztény értékeinket közösen vallva” és „a mai kor eszközeivel felvértezve” működnek. Ha innen nézzük, az egész Bors–Ripost–Origo–Videa-tengely működési gyakorlata nemcsak blaszfém, hanem nemzetcsúfoló is, amennyiben a legostobább, legalpáribb, átszexualizált tartalmakkal próbál nagy látogatottságot elérni.

És hogy van-e a sokat emlegetett magyar „gyermekvédelemnek”, a múzeumi főigazgatókat megbuktató, könyvkiadókat szorongató 2021. évi LXXIX. törvénynek dolga a pohárba pisilő pornósztárokkal, kisdiáknak öltöző kebelcsodákkal, latexben csókolózó leszbikusokkal, illetve az említett mintegy 100 ezer explicit videóval? Nincs. Ezek a jogszabály szerint rendben vannak, ugyanis miután a néző rájuk kattint, el kell fogadnia, hogy elmúlt 18 éves. Ez a védelem pedig biztosabban működik, mint bármely fólia vagy a bejáratnál elkért személyi igazolvány.


Nyitókép: Illusztráció (forrás: EDOUARD RICHARD / HANS LUCAS / HANS LUCAS VIA AFP)

Ezt a cikket nem közölhettük volna olvasóink nélkül. Legyen támogatónk a Donably-n, a magyar fejlesztésű előfizetési platformon. Paypal, utalás és más lehetőségek itt >>>

#Bors#bulvár#gyermekvédelem#KESMA#Origo